På tisdagsmorgonen presenterade Truecaller, den svenska kommunikationsappen, sina siffror för det sista kvartalet 2023. Här är några nyckeltal från kvartalet:

  • Omsättningen sjönk med 4 procent jämfört med föregående år och landade på 425 miljoner kronor.
  • Det justerade EBITDA-resultatet uppgick till 168,5 miljoner kronor.
  • Resultatet efter skatt var 116,2 miljoner kronor.
  • Minskningen i omsättning berodde på en svag annonsmarknad i Indien, Truecallers största marknad. Rapporten indikerar att bolaget inte förväntar sig någon närtida förbättring på detta område.
  • Antalet användare fortsätter att öka, och för närvarande har Truecaller 374 månatliga aktiva användare.

"Indien fortsätter att vara en viktig marknad för oss, och vi fortsätter att vara en av de mest älskade apparna i landet", skriver vd Alan Mamedi i kvartalsrapporten.

Föregående företag Kraftig ökning för Edvin Törnblom
Nästa företag OX2 tappar - men bättre resultat än väntat