Han är den kreativa hjärnan bakom de senaste epadunk-hitarna, en genre skräddarsydd för cruising med epa-bilar. Om du inte känner till epadunk-musiken, är du inte riktigt hemma i den svenska spellistan. Rasmus Gozzi, känd för att ha producerat Fröken Snusks hitlåt "Rid mig som en dalahäst", som var en av de mest spelade låtarna på Spotify i Sverige 2023, har nu större ambitioner än att bara skapa musik som lockar och retar.

Enligt UNT har Gozzi startat ett nytt bolag vid namn Tikogram, fokuserat på influencermarknadsföring och mikroinfluencers.

I kretsen kring Rasmus Gozzi har en annan figur varit framträdande, nämligen Danjal Kanani, som nyligen friades från anklagelser om marknadsmanipulation i samband med Newton Nordic-haveriet. Åtalet riktades mot Kanani som vd för bolaget när det påstods att förvärvet av Influencer Panel, ägt av Joakim och Jonna Lundell, var klart. Det visade sig senare vara felaktigt, vilket resulterade i påståenden om felaktig information kring Newton-aktiens värde och efterfrågan.

Kanani har också tagit rollen som manager på Gozzi Records.

Föregående företag Sveriges framgångsbolag Caia avslöjar de senaste siffrorna – försäljningen sköt återigen i höjden: ”Inte blyga”
Nästa företag Haglöfs får nya ägare